QBusiness.plReNews.plKontakt Spotkania biznesowe Polityka cookies Polityka prywatności Newsletter Reklama O nas
QBusiness.pl
SPOTKANIA BIZNESOWE
Szukaj 

Banki kuszą promocjami, by zdobyć drobnych przedsiębiorców

Bankowcy dotychczas zasypywali wyłącznie klientów indywidualnych lawiną prezentów w zamian za założenie konta. Powoli zaczynają walczyć o drobnych przedsiębiorców. Za spełnienie bardzo prostych warunków płacą im po kilkaset złotych. Kto skorzysta na nowym trendzie w bankowości - firmy, banki, a może po części wszyscy zainteresowani?


Właściciele małych, głównie jednoosobowych firm zwykle oglądają każdą złotówkę dwa razy. Nikt lepiej od drobnych przedsiębiorców nie wie, ile w polskich realiach kosztuje utrzymanie działalności gospodarczej. Ale gdy weźmiemy pod uwagę nową politykę banków, zanosi się, że przynajmniej w dziedzinie opłat za prowadzenie konta firmowego, złotówki nie tylko nie trzeba będzie oglądać, ale wręcz otworzyć szerzej kieszeń, by śmiało mogły wpadać do niej wartkim strumieniem.


Ile bank zafunduje przedsiębiorcy?

Aktualne promocje na konta firmowe nie są może tak liczne i urozmaicone jak te dla klientów indywidualnych, ale z pewnością banki znalazły swój sposób na to, by zadowolić mniejszych przedsiębiorców. Suma premii w wysokości 600 zł od MBanku, czy nawet 900 zł, jaką ostatnio wprowadził Idea Bank to może być dla nich całkiem łakomy kąsek. Na dodatek warunki do spełnienia, by otrzymać ją w całości nie są zbyt wygórowane. Wystarczy ze świeżo założonego konta wykonywać i tak obowiązkowe dla przedsiębiorcy przelewy do ZUS, Urzędu Skarbowego, albo na przykład utrzymywać przez wskazany okres odpowiednie saldo na koncie.


- To bardzo proste wymogi - ocenia Mr Złotówa, autor bloga Bankobranie, na łamach którego ukazują się analizy promocji bankowych - Dla porównania klienci indywidualni, by otrzymać od banku nagrodę w zamian za założenie konta muszą nagimnastykować się bardziej, pamiętając o szeregu jednoczesnych warunków do spełnienia, jak regularne wpływy wynagrodzenia, płatności kartą, albo wykorzystanie coraz bardziej popularnych w promocjach płatności mobilnych. Również kwoty oferowane przez banki w promocjach dla firm są stosunkowo wysokie. Nagrody dla klientów indywidualnych z reguły sięgają kwoty między kilkadziesiąt a 300 zł. Przedsiębiorcy mogą zatem zyskać dwa a często i trzy razy więcej.


Skąd ten prezent?

Zdaniem Mr Złotówy, uważny obserwator trendów w bankowości zauważy, że te kilka aktualnych promocji dla firm może już niedługo przerodzić się w podobne oferty ze strony innych banków. - Konkurencja w tej dziedzinie jest bardzo ostra, wystarczy chociażby krótka analiza aktualnych promocji dla kont osobistych. Bankowcy depczą sobie po piętach, przebijają stawki za nagrody, a sukces, który odnosi dana oferta szybko znajduje naśladowców pod innym logiem - tłumaczy bloger i wylicza powody, dla których jego zdaniem banki interesują się sektorem mniejszych firm.


- Po pierwsze to wciąż jeszcze dziewiczy rynek. Wielu przedsiębiorców, prowadzących zwłaszcza jednoosobową działalność gospodarczą, z obawy przed kosztami nie ma kont firmowych i działa w oparciu o rachunki indywidualne. Taka sowita premia od banku może ich przekonać, tym bardziej, że prowadzenie rachunków w początkowym okresie jest bezpłatne. Zyskują zatem podwójnie, a może i potrójnie, gdy zobaczą jakie korzyści mogą wynikać z utrzymanej w ten sposób relacji z bankiem. Bankowcy, mając szansę śledzić bardziej przejrzysty na firmowym koncie cashflow, prędzej czy później zadzwonią z propozycją kredytu. Mają też nadzieję na wyższy obrót na koncie, niż w przypadku pozyskiwanych na drodze promocji klientów indywidualnych - dodaje.


Lojalny klient na lata

Do tych powodów warto dodać jeszcze jeden, związany z potencjalną lojalnością klienta biznesowego. W przypadku kont osobistych częste zmienianie rachunków, zamykanie i otwieranie nowych to dla wielu zdobywców premii od banku bułka z masłem. Po uzyskaniu nagrody wykorzystują częsty brak lojalek i rezygnują z kont, by założyć w kolejnym banku nowe. Klienci firmowi nie czują się już tak komfortowo w roli bankowych skoczków. Numery rachunków podają swoim kontrahentom, w rozliczeniach z urzędami ustawiają stałe zlecenia. To dla banków szansa na wiernych klientów pozyskanych na długie lata. A w tej perspektywie wydane nawet kilkaset złotych na pozyskanie przedsiębiorcy szybko zwróci się do bankowego skarbca.


Autor: Agnieszka Markowska


Źródło: bankobranie.blogspot.com

14.09.2015


Tagi: banki, konta, przedsiębiorcy


MAGAZYNY, BIURA, GRUNTY - FIRMA DORADCZA

giełda

Polska firma AXI IMMO Group od 11 lat dostarcza zintegrowane rozwiązania na rynku nieruchomości komercyjnych...

BIURA DO WYNAJĘCIA W CENTRUM WROCŁAWIA

giełda

West Forum przy ul. Strzegomskiej to kompleks dwóch budynków o łącznej powierzchni biurowej...

NIERUCHOMOŚCI KOMERCYJNE - AGENCJA DORADCZA

giełda

Corees Polska o agencja specjalizująca się w obsłudze rynku nieruchomości komercyjnych. W spektrum...

BIK PARK WROCŁAW I

foto

BIK rozpoczęło II etap budowy parku logistycznego BIK Park Wrocław. Inwestycja...

WROCŁAWSKIE PARKI BIZNESU

foto

Wrocławski Park Biznesu przy ul. Bierutowskiej uzyskał unikalny kompleks technologiczny...

ZARZĄDZANIE ZADANIAMI - APLIKACJA

giełda

Digitalizacja sektora budowlanego jest nieuchronna...

KINNARPS - MEBLE

foto

Operator płatności Tpay to polska dynamiczna firma z branży fintechowej, która...

WROCŁAWSKIE CENTRUM LOGISTYCZNE

Wrocławskie Centrum Logistyczne oferuje do wynajęcia powierzchnie magazynowe...


Wrocławskie Centrum Logistyczne wynajmie powierzchnię w biurowcu...